Østfold ble storvinner

Østfold Veiservice ble årets store vinner da Shell hedret sine beste forhandlere for 2012. Hele tre priser, derav de to gjeveste, ble med hjem i kofferten til forhandler Rune Andersen.
Rune Andersen, Østfold Veiservice

Rune Andersen ble først ropt opp som vinner av den prestisjetunge HMS prisen. Deretter ble det nok en tur opp for å motta den høyeste utmerkelsen som ”Årets Retailer”.  Ytterligere en pris gikk til Østfold Veiservice ved at driftssjef Terje Mathisen stakk av med prisen som ”Årets Kreative”.

_ Retaileren er kåret til årets retailer i Norge på grunn av sikker drift, gode salgsaktiviteter og fremragende kundebehandling, sier direktør for bilistmarkedet, Anita Sørlundsengen i Shell.

Årets Retailer er en tittel som tildeles på bakgrunn av oppnådde resultater innenfor Shell's globale prestasjonsfremmende program. Programmet måler salgsutvikling, kundebehandling, kunderekruttering via lojalitetsprogrammer og HMS prestasjoner.

Årets Retailer i Norge vinner et stort pengebeløp som kan benyttes til å belønne medarbeiderne.

_ Årets Retailer i Norge er også med i konkurransen om å bli Årets Retailer i Europa og i Verden. Vurderingen av disse titlene baseres også på oppnådde resultater i Shell's globale program. Kåringen foretas ved den årlige samlingen av alle lands vinnere i hele verden, sier Sørlundsengen. For året 2012 er denne samlingen i Barcelona.

Østfold Veiservice var i hard konkurranse med ytterligere tre forhandlere som har bemerket seg gjennom 2012. Disse var Ben-Sin-Stasjon AS, Stasjonsnett AS og Straume Bensin Autosenter AS.

Flere vinnere

Shells nettverk av over 400 stasjoner består av flere driftsformer. En del av stasjonene er eid av Shell, og drives av retailere, som gjerne drift av flere stasjoner. I tillegg er en del av stasjonene er eid av forhandlere. Reitangruppen har hånd om dirften for Shell/7-eleven stasjonene.

Blant de forhandlereide stasjonen ble det også kåret en vinner. Dette ble Lone Bensin & Storkiosk AS somble kåret til årets forhandler i Norge på grunn av sikker drift, gode salgsaktiviteter og fremragende kundebehandling.

Blant Shell/7-eleven stasjonene var det Shell/7-eleven Rosendal som stakk av med topp-plasseringen.

Årets Butikksjef ble Vidar Hoel ved Bjerkvik Bilistsenter mens Vidar Rørvik ved Kjelleveien Bilistsenter ble Årets medarbeider. Den beste stasjonen ble Hilling.

Å oppnå salgsresultater vesentlig for de ansatte på stasjonene og derfor er ”Årets Superselger” en høythengene pris. Denne ble i år vunnet av Roiya Marofi ved Lillestrøm Bilistsenter.

Shell har vært aktiv i Norge siden 1912.  Våre virksomhetsaktiviteter inkluderer leting og produksjon av olje og gass (oppstrøm), og raffinering, salg og markedsføring av petroleumsprodukter (nedstrøm). Vårt hovedkontor ligger i Sola kommune utenfor Stavanger. Oppstrømsvirksomheten har også kontorer i Kristiansund og Aukra, mens nedstrømsvirksomheten blir ledet fra Oslo.

Våre virksomheter i Norge

A/S Norske Shell er en betydelig aktør i Norge, og er det største internasjonale olje- og gasselskapet på norsk sokkel. Shell er operatør for oljefeltet Draugen og gassfeltet Ormen Lange i Norskehavet samt partner/deleier i ni felt. I tillegg er Shell operatør for åtte lisenser og partner/deleier i ytterligere 17 lisenser på norsk sokkel.

Shell har et nettverk på over 450 biliststasjoner og er representert i alle landets fylker.

Totalt sysselsetter A/S Norske Shell rundt 1.000 personer.

Ansvarlig energi

Ansvarlig drift i samsvar med våre kjerneverdier ærlighet, integritet og respekt for mennesker, samt innsats for å redusere miljøkonsekvensene av vår virksomhet, er avgjørende for å møte den energiutfordringen verden står overfor, og sikre vår suksess på lang sikt.