Tok storeslem under Shells prisutdeling

Rune Andersen ved Østfold Veiservice AS vant ikke bare prisen for Beste Retailer under Shells nasjonale Retailpriser i Bergen. Andersen sikret seg også den prestisjetunge HSSE-prisen både nasjonalt og for Europa og Sør Afrika, og skal nå konkurrere om verdenstittelen i Beijing i juni.

Rune Andersen og Østfold Veiservice AS gjorde nærmest rent bord ved å gjenta seieren i klassen Beste Retailer og Beste HSSE fra i fjor, samtidig med seier i HSSE-prisen for hele Europa og Sør Afrika. Østfold Veiservice, som har 14 bemannede og ubemannede stasjoner i Østfold, sikrer seg dermed pengepremier som skal gå til belønningsinsentiver til de 150 ansatte.

Juryens begrunnelse for nok en gang å tildele Rune Andersen prisen for Beste Retailer, er blant annet hans selskaps sikre drift, gode salgsaktiviteter og fremragende kundebehandling.

– Andersen har vist at han kan levere på høyt nivå over flere år, og at målrettet innsats gir gode resultater. Både lederegenskaper, samfunnsansvar, evne til å engasjere ansatte og god kontakt med både kunder og media gir Østfold Veiservice en unik standing i retail-Norge, sier Retaildirektør for bilistmarkedet i Norge, Anita Sørlundsengen.

HMS-fokus

Innen HMS ble Østfold Veiservice AS også kåret til norsk HSSE-vinner, cluster HSSE-vinner (Norge, Danmark og UK), samt vinner innen HSSE i Europa og Sør Afrika. Dermed går turen til Beijing i juni, der Andersen skal konkurrere med mestrene fra Brasil og Kina om verdensmestertittelen.

Juryen i Shell peker på gode arbeidsforhold, stort fokus på sikkerhet og ulykkesforebygging, samt egne HMS-tiltak som hjertestartere på alle stasjoner som grunnlag for prisutdelingen.

– Jeg er veldig fornøyd og stolt over prisene. Vi hadde en målsetning om å gjøre det enda bedre enn i fjor, og det klarte vi med et sterkt fokus på kontinuerlig forbedring. Alle de ansatte er delaktige i de gode resultatene vi har prestert. Nå går vi for å vinne Shells globale HSSE Retailer pris, sier daglig leder i Østfold Veiservice AS, Rune Andersen.

Øvrige vinnere fra årets prisutdeling i Bergen er:

Årets Retailere

1. Østfold Veiservice
  2. Hamfi Serviceteam
  3. Stasjonsteam

Årets beste innen HSSE - Østfold Veiservice AS v. Rune A. Andersen

Årets Regionssjef for retailere – Nina Jeanette Anholt Rosland

Årets Regionssjef for forhandlere – Sigurd Larsen

Årets nasjonale Retaildirektør for bilistmarked (blant landene Norge, Danmark og England) – Anita B. Sørlundsengen

Årets Kommisjonær - Shell/7-Eleven Nes i Ådal

Årets Forhandler – Tveito Bensinstasjon