Jump menu

Main content |  back to top

News and Media Releases

Nytt samarbeid mellom Shell Retail og GoMore

Nå kan norske samkjøringsbrukere få en gratis kaffe på turen. Shell Retail i Norge har nemlig inngått et samarbeid med GoMore, nordens største samkjøringstjeneste. Avtalen innebærer at alle som samkjører via GoMore får en gratis kaffe på Shell Fresh-biliststasjoner i Norge.
Lady take coffee from coffee vending machine

Delingsøkonomien baserer seg på bedre utnyttelse av ledige ressurser. AirBnB har for lengst etablert seg som den ledende aktøren innenfor deling av hus og leiligheter, og Finn.no sin portal ”Småjobber” lar folk med spesifikke kompetanser selge sine tjenester online til andre privatpersoner. GoMore er Nordens største samkjøringstjeneste, med over 280 000 brukere. Litt over 18 500 av disse er norske, og med økt interesse fra nordmenn om å samkjøre, har GoMore nå inngått en avtale med Shell om at alle som kjører sammen via GoMore får en gratis kaffe på Shell Fresh-stasjoner over hele landet.

En ny, seriøs aktør

Nicolay Schweigaard, markedsansvarlig i GoMore

Nicolay Schweigaard, markedsansvarlig i GoMore

Siden lanseringen i juni 2014 har GoMore jobbet aktivt med å knytte nære og gjensidig fordelaktige samarbeidsavtaler. Terskelen for å kjøre sammen har vist seg å være høy i Norge, med relativt få bookede skysser så langt. Gratis kaffe på turen er et velkomment tilbud som GoMore mener vil appellere til mange.

- For det første er nordmenn på verdenstoppen når det gjelder konsum av kaffe. Men like viktig understøtter et samarbeid med en så etablert aktør som Shell at GoMore er en seriøs aktør innenfor delingsøkonomien, og reisesegmentet for øvrig, sier markedsansvarlig i GoMore Norge, Nicolay Schweigaard.

Shell ser også fordeler med det nye samarbeidet.

- Fra utlandet ser vi at deleøkonomien øker i omfang og vi synes det er spennende at GoMore satser på dette samkjøringskonseptet i Norge. Hovedmålgruppen til GoMore, som er unge og miljøbevisste, representerer også en kundegruppe som vi ønsker å forstå. Evnen til å kunne levere i forhold til deres forventninger er viktig for oss for å kunne lykkes i fremtiden, sier Daniel Hind, markedssjef i Shell Retail.

Tydelige verdier

Daniel Hind, markedssjef i Shell Retail

Daniel Hind, markedssjef i Shell Retail

For en mindre aktør som GoMore er avtalen et tegn på at Shell har engasjement for bærekraftig utvikling.

- At Shell har gått inn i dette samarbeidet signaliserer at de er tidlig ute når det gjelder å møte forventningene til nåværende og fremtidige kunder. De signaliserer også at de har en proaktiv tilnærming til viktige temaer som energi, miljø og mobilitet, sier Schweigaard.

Allerede fra i dag kan du booke en tur via GoMore og få gratis kaffe på alle Shell Fresh-stasjoner i Norge. Både GoMore og Shell er spente på å se hva samarbeidet vil føre til.

- God kaffe er viktig for våre kunder og vi tilbyr alltid nybrygget, fersk kaffe med smaksgaranti på våre Shell Fresh-stasjoner. Vi er lett tilgjengelig, med et nettverk av stasjoner langs veien over hele landet – mange av disse døgnåpne, og vi ser frem til å ønske GoMores kunder velkommen til oss, sier Daniel Hind i Shell.

- Dette er veldig gøy! Nå er det vår oppgave å sørge for at folk starter å kjøre sammen når de skal ut og reise, og får øynene opp for alle fordelene med samkjøring. Gratis kaffe er tross alt kun én av mange, konkluderer Schweigaard.

Sideverktøy