Shell vant Svaneprisen 2015

Ved å vaske bilen hos Shell bidrar du til mindre utslipp og renere luft for ansatte. Dette har de nå mottatt pris for.
OP Hagfors Svaneprisen

Kategorisjef for bilvask, Ole-Petter Hagfors, mottok Svaneprisen på vegne av Shell.

Svaneprisen 2015 har som formål å gjøre det enklere forbrukerne å ta miljøbevisste valg. De deler ut prisen for beste markedsføring av Svanemerket.

Derfor vant Shell prisen

I juryens begrunnelse står det at Shell lanserte Svanemerkede bilvaskemidler:

• med fokus på stor synlighet for Svanemerket, både på radio og ute på stasjonene
  • med Svanen godt integrert og synlig i markedsmaterialet

Helse- og miljøeffekt

-Jeg er svært stolt på vegne av Shell, våre forhandlere og stasjonsdrivere over å kunne motta Svaneprisen. Bilvask er et viktig satsingsområde for oss og Svanemerket kjemi i bilvasken er bra for både helse og miljø. Gjennom overgangen til Svanemerket kjemi har vi blant annet redusert oljeinnhold i avløpsvannet betraktelig. Svanemerkede bilvaskmidler er bra for våre ansatte, samtidig får kundene en ren bil med renere samvittighet, sa Ole-Petter Hagfors, markedsansvarlig for bilvask i Shell Retail.

Her får du Svanemerkede bilvaskemidler

Shell valgte i fjor å introdusere 100 prosent Svanemerkede bilvaskemidler i alle sine 110  selveide vaskehaller i Norge, med hensikten om å redusere utslipp av miljøskadelige og allergifremmende stoffer i flere millioner bilvasker årlig.