Shells innovasjonspris til ungdomsbedriften“Trygg på Trykk”

Shell har vært stolt samarbeidspartner med Ungt Entreprenørskap siden 2012. Vi samarbeider om en del ulike aktiviteter gjennom skoleåret, og på våren deler vi ut Shells innovasjonspris. Prisen blir delt ut både på fylkesnivå og også under NM.
Bernt Pedersen, teknologirådgiver i Shell, fikk gleden av å overrekke prisen til «Trygg på Trykk».

Fylkesmessen i Rogaland «Entreprenørskapsdagen» fant sted i Stavanger Forum 4. mars 2015.

Juryen fikk inn søknader fra 12 ungdomsbedrifter til Shells innovasjonspris i Rogaland i år. Under jurymøtet på hovedkontoret til Shell i Tananger ble favorittene identifisert, men som vanlig ble juryen utfordret på dette da de møtte alle ungdomsbedriftene som hadde søkt om prisen.

"Vi blir like positivt overrasket hvert år. Nivået på arbeidet som elevene legger ned i ungdomsbedriftene sine er imponerende høyt, sier Synnøve Engeskaug, som leder juryarbeidet i Shell. Entreprenørskapsdagen gir oss mye energi, og evnen elevene har til innovasjon er helt fantastisk, sier hun videre."

Det var en vanskelig avgjørelse å kåre en vinner, men juryen ble enig til slutt. Her er juryens begrunnelse:

Årets vinner av Shells Innovasjonspris går til en virksomhet som har identifisert et behov i markedet og utviklet et meget gjennomført og profesjonelt produkt. Produktet bærer et tydelig preg av at bedriften har knyttet seg til og samarbeidet godt med relevante aktører i markedet. Virksomheten sitter igjen med et bunnsolid produkt som har et stort markedspotensial både i og utenfor Norge. Juryen ble berørt av engasjementet og verdiene til teamet som ønsket å utvikle en bok for barn om brannsikkerhet med målsetningen om å redde liv. Som daglig leder så fint sa «om vi bare redder ett liv så vil alt det harde arbeidet være verdt det». Bedriften har allerede sikret seg støtte fra Kommunen slik at alle 1.klassinger vil få boken utdelt når de startet på skolen til høsten. Vi ønsker Trygg på Trykk lykke til videre!