Nyheter 2016

Slik gjør du bilen klar til høsten

30.sep.2016

Høsten nærmer seg med stormskritt og bringer med seg mer utfordrende kjøreforhold. Vi har satt sammen en liste over viktige sjekkpunkter.

Med fokus på bærekraftig utvikling

31.jul.2016

Sverre Isak Bjørn har brukt deler av sommeren på feltarbeid i Brasil, hvor han har bidratt til forskning på hvordan avskoging og klimaforandringer påvirker det biologiske mangfoldet og økosystemene i regnskogen. Det Sverre Isak lærte i Brasils regnskog har han nå tenkt å anvende i sitt daglige arbeid i Norske Shell.

Fremtidens bensinstasjon på Ås slår an blant kundene

22.jul.2016

Det nye pilotprosjektet med fremtidens bensinstasjon på Ås, overgår alle nøkkeltall for resten av kjeden. Butikken på stasjonen har gått gjennom et hamskifte i form og farge, og ligner ikke lenger en tradisjonell bensinstasjon, men heller en restaurant for folk på farta.

Høye norske ambisjoner

30.jun.2016

Både NTNU og Høgskolen i Østfold er nå på plass i London for å konkurrere mot 230 andre lag i ekstrem energi-effektivitet.

Shell tester nytt butikkonsept

15.mar.2016

11. mars var det nyåpning av Shell-stasjonen på Ås og bilister kan ønskes velkommen til en oppgradert butikk med fokus på smakfull kvalitetsmat.

Fra bensinstasjon til energistasjon

10.mar.2016

10. mars åpnet St1|Smart Fuel AS, i samarbeid med Fortum, tre hurtigladere og to mellomraske ladere ved Shell-stasjonen på Mortensrud.

To norske biler med til London og Shell Eco-marathon

02.mar.2016

Både NTNU og Høgskolen i Østfold er godt i gang med forberedelsene til årets europeiske utgave av Shell Eco-marathon, som tar plass i London i sommer. Mens NTNU finjusterer hydrogenbilen fra fjorårets konkurranse, bygger Høgskolen i Østfold en helt ny bil som skal gå på biodrivstoff.

Et re:al(t) måltid

01.mar.2016

Denne våren er vi stolte av å introdusere et matkonsept som setter de norske råvarene tilbake på kartet.

Hold bilen ren i vinter

03.feb.2016

Det er ekstra viktig å være nøye med bilvasken om vinteren, skal vi tro kommunikasjonsrådgiver i Norges Automobil-Forbund, Jan Ivar Engebretsen.

Draugen blir kulturminne

25.jan.2016

Norsk Oljemuseum har valgt Draugen som sitt neste store kulturminneprosjekt og prosessen med å dokumentere Draugen-feltet som et teknisk-industrielt kulturminne er nå i full gang.