-De nye sittegruppene brukes mye, og det ser ut til at kundene setter pris på et hyggelig pausested når de er på farten, sier regionssjef Therese Hellgren.

-Sitteområdet er lyst og trivelig, og gir kunden en grunn til å bli på stasjonen lenger enn kunder på våre andre stasjoner, fortsetter Hellgren, som mener dette er en av forklaringene på en solid salgsvekst.

Shell-stasjonen kan vise til tosifret salgsvekst på mat, og ifølge Hellgren, forklares dette delvis av oppgraderingen, og delvis av det nye matkonseptet Real mat som består av gode norske råvarer.

-Markedet er i endring, og kundene har økende krav til praktiske og gode løsninger for mat på farten, i tillegg til drivstoff til bilen. Det har vi lyst til å gi dem! Derfor lanserte vi real mat i mars i år, samtidig som vi åpnet vår første fremtidsstasjon, sier retaildirektør Anita Sørlundsengen.

Real mat er tilgjengelig på utvalgte Shell-stasjoner over hele landet, og utrullingen av det nye stasjonskonseptet er nå under planlegging.

Sving innom Shell, da vel!

Her er stasjonene som tilbyr Real mat.