Jump menu

Main content |  back to top

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg ønsker å bli ny bedriftskunde, hva gjør jeg?

A: Du kan søke om kort på www.shell.no/firmakort og fylle ut feltene i skjemaet. Vi har en behandlingstid på ca. 2 uker.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg har skiftet adresse/ faktura adresse, kan dere endre dette?

A: Ja, ved adresseendring har vi bruk for skriftlig dokumentasjon i form av mail til Euroshell@st1.no eller du kan sende beskjed på Shell Card Online.

Dette skal være endret i Brønnøysundsregisteret først og når dette er ordnet kan vi endre det i systemene.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Vi har skiftet firmanavn, kan dere endre dette?

A: Ja, det kan vi gjøre når vi får skriftlig dokumentasjon i form av en e-mail til Euroshell@st1.no eller du kan sende oss beskjed på shellcard online.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Vi har fått nytt organisasjonsnummer. Kan vi flytte kortene over på det nye org.nr?

A: Nytt organisasjonsnummer krever ny søkand, og vi kan ikke flytte kort og kundeinformasjon fra et kundenummer til et annet. Ved bestilling av kort på nytt organisasjonsnummer som ikke er registrert hos oss, må du søke om nye kort via www.shell.no/firmakort.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg vil ha faktura på e-post, hva gjør jeg?

A: For å tilknytte seg denne tjenensten hvor man får faktura på e-post kan du registrere deg via www.shell.no/faktura. Husk at du sparer 25 kr pr faktura ved å få det på e-post istedenfor post! Brukernavnet er din e-postadresse og passord blir sendt til e-postadressen som du oppførte når du registrerte deg.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg vil bestille/sperre kort, hvordan gjør jeg dette?

A: Ved bestilling og sperring av kort må du sende oss dette skriftlig til Euroshell@st1.no eller du kan gjøre det via vårt internettjeneste Shell Card Online. [link til www.shell.no/shellcardonline]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg vil ha oversikt over aktive kort og forbruk, hva gjør jeg?

A: Vi tilbyr detaljert oversikt over drivstofforbruk på Shell Card Online. Her kan du også bestille nye kort, sperre kort, sette opp e-postvarsler ved uvanlig kortbruk, endre kortoppsett og mye mer.

Det er en svært god løsning som du har tilgang til 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Send oss en e-post på Euroshell@st1.no og oppgi hvilken e-postadresse du vil ha tilknyttet denne tjenesten. Passord blir sendt til samme e-postadressen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg kan ikke bruke mine kort og får en feilkode, hvorfor?

A: Da er det lurt å skjekke om betaling har gått igjennom på nettbank, eller kanskje har regning blitt betalt etter siste batalings dato.  Når vi har ubetalte poster lukker vi kontoen frem til regningen er betalt. Det går 3-5 dager før betalingen registreres i systemet vårt og for å åpnet kontoen kan du sende kvittering på Euroshell@st1.no slik at vi har skriftlig dokumentasjon og kan gi beskjed til kreditt avdelingen som tar avgjørelsen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg ønsker å avslutte kundeforholdet mitt hos Shell og bruker ikke kort mer, hva gjør jeg?

A: Det synes vi er meget synd og vi håper du ombestemmer deg! Om du er misfornøyd med noe, er du alltids velkommen til å kontakte vårt kundesenter som kan hjelpe deg. Skulle du fortsatt ønske å si opp kundeforholdet, må du sende oss en skriftlig oppsigelse via e-post til Euroshell@st1.no. Husk å oppgi kundenummer, og alle regninger må være betalt før vi kan lukke kontoen og avslutte kundeforholdet.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Q: Jeg mangler kvittering etter å ha fylt drivstoff ved et ubemannet anlegg.

A: I forbindelse med internasjonale krav til sikkerhet ved betaling med kort har vi ikke lengere tilgang til disse detaljtransaksjonene, og dermed heller ikke mulighet til å printe ut kopi av kvittering til kunde. På ubemannede stasjoner finnes det heller ingen mulighet til å printe ut kopi av kvittering i etterkant.
Dette betyr at vi ikke kan tilby kunder å få kopi av kvittering.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------