Shell-stasjonen på Ås har de siste ukene gått gjennom en stor forandring og er den første stasjonen i landet som oppgraderes til Shells nye butikkonsept i Norge. En koselig atmosfære, fokus på fersklaget mat og drikke, sitteområde og trådløst internett er bare noen av grunnene til at kunder skal besøke Ås fremover.

Vi ville bygge en stasjon kunder opplever som annerledes og man ikke finner andre steder langs veien i Norge, sier Anita Sørlundsengen, Retaildirektør for Smart Fuel/St1 i Norge. Det har vært mye fokus på skape en god atmosfære på stasjonen slik at kundene skal oppleve den som trivelig og et sted hvor de synes det er hyggelig å handle.

Nytt tak og gulv, større bruk av naturlige byggemateriale og bilder som viser Shells historie i Norge er noen av endringene som er gjort i butikken. I tillegg har butikken fått større disk med økt fokus på fersklaget mat, bredere kaffetilbud, trådløst internett og kontaktpunkter for å lade mobiler og PCer i et nytt sitteområde.

Mat og drikke er der raskest voksende varegruppen på bensinstasjoner i Norge, og kunder er i større grad opptatt av hva de spiser og hvor maten kommer fra. Det nye konseptet er derfor et viktig ledd for at Shell skal vokse og gi kunder en god handleopplevelse når de kommer til Shell.

Smakfull kvalitetsmat laget av gode norske råvarer er en viktig del av mattilbudet på stasjonen. Våre hamburgere er laget av 100% storfekjøtt fra Fredrikstad, ost fra Gudbrandsdalen og tomater fra Kongsvinger. Vi ser en klar trend at forbrukere vil ha norskprodusert, kvalitetsmat og det skal de få når de kommer til oss, sier Anita Sørlundsengen.

Det norske er også gjennomgående i hele butikken og hvordan de forskjellige områdene er navngitt. Pølser serveres i «Pølsebua», baguetter kjøpes i «Smørebrøddisken» og nystekte vafler fås i «Vaffeljernet».

Og god service er naturligvis like viktig som før. Kunder skal møtes av bilde og serviceinnstilte medarbeidere som kan hjelpe med alt fra den perfekte hamburgeren til å finne riktig smøreolje til bilen. Shell-stasjonen på Ås ligger langs E6 i sørlige Akershus og alle bilister ønskes hjertelig velkommen til oss.