Trinn en
![Konvensjonell firetakts bensinmotor med drivstoffinnsprøytningssystem](/motorists/motoring-tips-and-advice/looking-after-your-vehicle/anatomy-of-an-engine-heart-condition/_jcr_content/par/tabbedcontent/tab/textimage/image.img.960.jpeg/1459541287253/conventional-port-fuel-injection-four-stroke-petrol-engine.jpeg?imwidth=960)
Få grep om hvordan en konvensjonell firetakts bensinmotor med drivstoffinnsprøytningssystem virker.
1. Innsugningsventilen åpner seg idet stempelet er på vei ned, og suger til seg blandingen av drivstoff og luft.
Trinn to
![Illustrasjon av motorens anatomi som viser hvordan stempelet løftes opp og skviser drivstoffet og luften sammen](/motorists/motoring-tips-and-advice/looking-after-your-vehicle/anatomy-of-an-engine-heart-condition/_jcr_content/par/tabbedcontent/tab_0/textimage/image.img.960.jpeg/1459541287321/anatomy-of-an-engine-showing-the-piston-rising.jpeg?imwidth=960)
2. Med begge ventilene nå lukket løftes stempelet opp og skviser blandingen av drivstoff og luft sammen.
Trinn tre
![Illustrasjon om motorens anatomi som viser hvordan blandingen av drivstoff og luft antennes av tennpluggen](/motorists/motoring-tips-and-advice/looking-after-your-vehicle/anatomy-of-an-engine-heart-condition/_jcr_content/par/tabbedcontent/tab_1/textimage/image.img.960.jpeg/1459541287388/anatomy-of-an-engine-showing-the-fuel-and-air-mixture.jpeg?imwidth=960)
3. Rett før stempelet når toppen, antennes blandingen av drivstoff og luft av tennpluggen.
Trinn fire
![Illustrasjon av motorens anatomi som viser hvordan eksosrøret åpner seg for å støte ut de forbrente gassene](/motorists/motoring-tips-and-advice/looking-after-your-vehicle/anatomy-of-an-engine-heart-condition/_jcr_content/par/tabbedcontent/tab_2/textimage/image.img.960.jpeg/1459541287456/anatomy-of-an-engine-showing-the-exhaust-pipe.jpeg?imwidth=960)
4. Eksosventilen åpner seg, og stempelet løftes opp igjen til toppen for å støte ut de forbrente gassene.